Dobry1 Dobry1
30
BLOG

Meandry zachowań

Dobry1 Dobry1 Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

Rzadko który, mój materiał jest skomentowany.

- Może każdy z nas przez resztę jest nie rozumiany?

Kiedyś jedni drugich komentowali

I tym samym wzajem się ożywiali i ubogacali.

Dzisiejszy deficyt wzajemnego się komentowania

To oznaka, łączących nas więzów rozluźniania?

Boję się, oby do więzów rozluźniania

Nie przyczyniła się chęć wywyższania.

Czasem mi się wydaje, jakoby Polacy

za gorzkie uznają, owoce bliźniego pracy.

A przecież, jak długo istnieje świat

Słabszy chciałby, z silnym być za pan brat.

Pośród polskiej braci, często się zdarza

Że silniejszy słabszych nie zauważa.

Stąd atmosfera wokół chmurną się staje

I miast rajskich, marsowe otaczają nas gaje.

A mnie się kiedyś przyśniło

Że w nich sobiepaństwo się rozgościło.

Wielu członków spośród niego

Z góry traktowało współplemieńca swego.

Inni mocno się temu stanowi dziwowali

Bo, w nim coś osobliwego zauważali.

Zauważono, że nad innych się wywyższają

Ci, co sami siebie nie doceniają.

Widziano jak sami sobie udowadniali

Że są wielcy, a nie mali.

No i być może, innych komentowanie

Uznali, za samym sobie uwłaczanie?

Szkoda! Bo ich zachowanie

Powoduje, jakości życia obniżanie.

Nawroty do innych pogardzania

Przyprawia mnie o serca drgania.

Już nie wiem, czy coś innego mi pozostaje

Prócz udania się na rozstaje

By tam wołać - Panie! Panie!

Miej nad nami zmiłowanie!

Spraw byśmy się wzajem szanowali

I jedni drugich, życzliwie traktowali.

Wszak wzajemnego poszanowania potrzeba

Niczym kromki, powszedniego chleba.

Dobry1
O mnie Dobry1

Dziennikarzem Obywatelskim

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo